april 25, 2019 joyinmind No comments exist

Censuur: je wilt gewoon weten hoe het afloopt!

Tijdens de boekpresentatie op 14 april 2019 werd mij gevraagd om het boek Censuur te recenseren. Censuur is het vierde deel in de C-serie van Esther van der Ham. Zelf had ik waarschijnlijk niet voor dit boek gekozen als ik in de boekhandel stond. Niet omdat het geen goed boek is of geen mooie kaft heeft. Maar gewoon simpelweg dat ik zo’n zoetsappige, voorspellende, positieve boekenlezer ben. Dus ik ben heel blij dat ik een boek heb mogen lezen voor mij nog onbekende schrijfster.

Censuur gaat over Lisa, die werkt als journaliste bij een plaatselijke krant. Lisa wordt bedreigd wanneer ze een artikel over een hoteleigenaar schrijft. In plaats van bang te zijn en de politie in te schakelen, gaat ze zelf op onderzoek uit. Ze wil koste wat kost weten wat er aan de hand is. Maar hoever ga je voor de waarheid? Nou, Lisa gaat echt heel ver! Ik vond het leuk om in Lisa haar personage te kruipen, maar ik zou zelf niet zoveel riskeren om de waarheid boven tafel te krijgen.

Tijdens het lezen van dit boek had ik moeite om het boek weg te leggen. Ik wilde graag weten hoe het boek afliep. Het boek is zo geschreven dat je het makkelijk en soepel kunt lezen. Je kunt je goed in de personages inleven en uitgebreide (onnodige) details zijn weggelaten. Je kunt je makkelijk in de personages inleven en uitgebreide details zijn weggelaten. Dit zorgt ervoor dat je het boek makkelijk kunt lezen. Wat echt super ideaal is, want je wilt gewoon weten hoe het afloopt! En wat ook fijn is, dat je niet eerst de andere drie boeken hoeft te lezen.